31.10.2019
Vizualizari 716
O nouă ședință publică vizavi de proiectul SIA „Registrul Electronic al Angajaților”

    Astăzi, 31 octombrie 2019, 10 contribuabili mari au vizitat Serviciul Fiscal de Stat în cadrul unei noi ședințe publice vis-à-vis de proiectul SIA „Registrul electronic al angajaților”. Conceptul este relatat mediului de afaceri în cadrul întrunirilor organizate de către Serviciul Fiscal de Stat, pentru a compila și analiza propunerile înaintate de către practicieni și a crea un sistem benefic viitorilor utilizatori.

    În cadrul întrunirilor care au avut loc anterior cu contribuabilii din domeniul HoReCa, construcțiilor, transporturilor, cu reprezentanții Confederației Naționale a Sindicatelor, a asociațiilor contabile și companiilor de audit, au fost aduse la cunoștință date și elemente ale Conceptului „Registrul electronic al angajaților”, cum ar fi:

    - scopul și necesitatea formării unei resurse informaționale unice privind evidența persoanelor angajate pe teritoriul Republicii Moldova;

    - beneficiile implementării sistemului pentru angajați, angajatori și instituțiile statului;

    - etapele și modul de creare a Registrului electronic al angajaților, prin completarea automatizată a datelor existente în cadrul sistemelor informaționale ale statului și completarea manuală de către angajatori a unor date aferente raportului de muncă;

    - modul de accesare a Registrului electronic al angajaților prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului”, care este în proces de implementare și va oferi posibilitatea de gestionare online a accesului la serviciile fiscale electronice;

    - elemente de bază ale sistemului „Registrul electronic al angajaților” și funcționalități;

    - structura și modul de completare a datelor în cadrul sistemului; - legătura „Registrului electronic al angajaților” prin încărcare de fișiere sau API cu alte sisteme interne de evidență a angajaților din cadrul entităților, pentru excluderea dublei evidențe a raporturilor de muncă;

    - modul de generare a extraselor individual de către angajat sau de către angajator cu datele conținute în acestea.

    Sistemul „Registrul electronic al angajaților”, după elaborare, va fi lansat în regim pilot, cu o perioadă de tranziție și testare a funcționalităților acestuia, pentru a oferi posibilitatea completării datelor necesare și a efectua lucrări de îmbunătățire a sistemului.

    Remarcăm faptul că, lucrările de elaborare a sarcinii tehnice și nemijlocit a SIA „Registrul electronic al angajaților” vor fi inițiate din momentul definitivării conceptului acestuia, pentru a ține cont de toate propunerile mediului de afaceri și a autorităților publice. Din acest considerent, așteptările la etapa actuală ale Serviciului Fiscal de Stat sunt de a înregistra o participare activă a angajatorilor și potentaților angajatori, cu înaintarea propunerilor concrete și constructive aferent viitorului sistem la adresa de e-mail: rea@sfs.md.

Prezentarea poate fi accesată aici.

Galeria foto a noutatii:

Serviciul de presă
Tel. 022 823379
presa@sfs.md



 
 
Noutăţi 7 din 785 
 
Atenţie: În cazul în care aţi depistat o eroare, selectaţi textul şi accesaţi CTRL+Enter pentru a o transmite spre corectare! Vă mulţumim anticipat!
Calendarul fiscal
Video
Panou informativ
Codul fiscal 2019
Transparenţa decizională
Top noutăți
Facebook
 
x
Raportează eroarea depistată!
Acest modul are menirea de a îmbunătăți calitatatea conţinutului paginii oficiale a Serviciului Fiscal de Stat.
Textul selectat
Comentariul Dvs.: